Bostadsrättsföreningen Boklok Sandåkern

Vår bostadsrättsförening Boklok Sandåkern finner du i det nybyggda området Sandåkern i Umeå. Hos oss hittar du 78 smarta och välplanerade bostadsrätter, byggda med hållbarhet i åtanke på Sandåkersgatan 1, 3, 5, 7 och 9. Föreningens lägenheter uppfördes i två etapper som stod klara för inflyttning i maj resp. september 2016.

Närheten till naturen, city och aktiviteter

Ungefär 1,5 km från centrumkärnan ligger Sandåkern som tidigare var en idrottsplats men har nu blivit ett vackert bostadsområde som fortfarande växer och utvecklas. Härifrån når du hela Umeå på välplanerade cykel- och gångvägar. På ca 5 minuter på cykel når du city, restauranger, kultur och shopping. Väljer du istället en 2 minuters omväg till fots får du en härlig promenad längst med älven hela vägen in till centrumkärnan. Busslinjerna är vältrafikerade och du har busshållplatser på ca 1-3 minuters gångavstånd (även direktbuss till NUS/universitetet).

Föredrar du naturen kan du som sagt promenera längst älven in till "stan". Vill du ha än mer av naturen kan du istället välja att ta älvspromenaden västerut - populärt för såväl gångare som löpare. Här passerar du åkrar, hästhagar och fågelskådningsplatser, en restaurang bland lummiga äppelträd och vackra grillplatser längst älven (såväl sommar som vinter). Utöver detta har Sandåkern närhet till grönområden, elljusspår och vandringsleder som bjuder på friluftsaktiviteter året om. Runt knuten hittar du också Nolias mässområde med utomhusytor och idrottshallar för allt från gym, friidrott, fotboll, tennis till curling. I anslutning till Noliaområdet hittar du även Hedlunda minigolfbana.

För våra ynge medborgare

Kring Sandåkern finns flertal förskolor, skolor och lekplatser på gångavstånd. Förutom föreningens egna innergård med sandlådor, lekhus m.m. finns flertal lekplatser för de yngsta. 5 minuters promenad bort finner du tex. Hedlundadungen - en aktivitets- och upplevelsepark som framförallt lockar barnfamiljer men erbjuder allt från äventyrslek för barnen till utomhusgym för gammal som ung. Lekparken med sitt äventyrsfokus och fontän invigdes sommaren 2016.

Vardagen

I närområdet hittar du såväl större som mindre livsmedelsbutiker. På 5 minuter med bil når du storhandling och apotek på ICA Kvantum eller middagshandlingen på flertal ICA och Coop med några minuters gångavstånd.

Vårdcentral och folktandvård når du på ca 5 minuter med bil eller 10-15 minuters promenad.

Välkommen till oss!

Hjärtliga hälsningar,